DTS Drift Tournament Series to seria zawodów i treningów driftingowych odbywających się przez cały rok na toruńskim obiekcie Motopark Tor Toruń.

Założycielem i jednocześnie organizatorem DTS jest Arkadiusz Hinc, wieloletni zawodnik driftingowy, który regularnie startował w Driftingowych Mistrzostwach Polski, Mistrzostwach Federacji IDF Drift Open oraz kilku rundach Drift Masters Grand Prix z wieloma sukcesami na koncie. Dziś z niemniejszym sukcesem i zaangażowaniem organizuje dla Was wydarzenia driftingowe.

DTS Drift Tournament Series powstało w lipcu 2020 r. od rundy letnich zawodów driftingowych, która okazała się dużym sukcesem ligi i zapoczątkowała serię kolejnych wydarzeń DTS.

Zespół DTS składa się z ponad 20 osób ściśle związanych z różnego rodzaju motorsportem, w tym wyścigach, rallycrossem, kartingiem, żużlem i oczywiście driftingiem. To ich wiedza oraz wieloletnie doświadczenie zdobyte na torach w całej Polsce pozwoliło stworzyć serię zawodów i treningów DTS idealnie odpowiadającą na potrzeby kierowców i zawodników wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom dostarczając przy tym dużo zabawy w imię zasady „Keep Drifting Fun”.

DTS Drift Tournament Series to przede wszystkim zawody i treningi w sezonie letnim. Ogromnym sukcesem okazała się runda zawodów, która odbyła się w maju 2021 r., w której wzięło udział ponad 70 profesjonalnych zawodników oraz duża liczba kibiców zarówno na trybunach jak i przed komputerami oglądając live stream z przebiegu zawodów. To już wtedy DTS wszystkich zaskoczył bardzo dobrą organizacją rundy i sprawnym jej przebiegiem i przede wszystkim ilością wartościowych nagród rzeczowych dla zwycięzców.

W ramach Drift Tournament Series został wyodrębniony DTS Winter, czyli seria zimowych treningów driftingowych, a od 2021 r. również i zimowych zawodów. Jako pierwsi w Polsce zorganizowaliśmy cykl 5 regularnych rund zawodów, od listopada do marca. Specjalnie na potrzeby zimowych zawodów Zespół Sędziów opracował rewolucyjne reguły zawodów i innowacyjne zasady oceniania, które znacznie odbiegają od tradycyjnej formuły – wszystko po to, aby zapewnić wszystkim uczestnikom jak najwięcej jazdy i rywalizację na najwyższym poziomie przy jednocześnie jak najbardziej wyrównanych warunkach. Aby zapewnić zawodnikom warunki do równej rywalizacji na każdej rundzie DTS Winter tor jest polewany wodą, a regulamin techniczny traktuje o wymogach jakie muszą spełniać driftowozy i stosowane opony by o wynikach i osiągnięciach zawodników decydowały przede wszystkim ich umiejętności, a nie przewaga sprzętowa.

Nasza ekipa

1 - Arek - Szef i Organizator DTS

Arek – Szef i Organizator DTS

2 - Mateusz - Główny Sędzia Zawodów

Mateusz – Główny Sędzia Zawodów

Nasza ekipa - zdjęcie Karola

Karol – Sędzia Zawodów

4 - Weronika - Dyrektor Biura Zawodów

Weronika – Dyrektor Biura Zawodów

5 - Krzysiu - Kierownik Parku Maszyn

Krzysiu – Kierownik Parku Maszyn

6 - Krzysiu - Kierownik Toru

Krzysiu – Kierownik Toru

7 - Mateusz - Sędzia Startowy

Mateusz – Sędzia Startowy

Nasza ekipa - zdjęcie Krzyśka

Krzysiek – Sędzia Flagowy

11 - Jarek - Sędzia Flagowy

Jarek – Sędzia Flagowy

300

aktywnych zawodników

20

osób w zespole DTS

12

partnerów i sponsorów

1

jednodniowe rundy zawodów

Autorska formuła zawodów sprawia, że przy stosunkowo niskich kosztach udziału w zawodach, dysponując driftowozem za niewielkie pieniądze, z podstawowymi modyfikacjami w specyfikacji driftingowej nasze wydarzenia otwarte są na szerokie grono kierowców, zawodników i pasjonatów driftu, zarówno tych mniej doświadczonych jak i czołowych zawodników w Polsce i Europie.

Każdy sezon DTS Winter cieszy się ogromną popularnością, dzięki bardzo dużej frekwencji zawodników oraz utworzenia dwóch grup kierowców, tj. OPEN dla mniej doświadczonych i FIGHTERS dla uzdolnionych i doświadczonych zawodników, którzy nie znają strachu i kleją bardzo bliskie pary już od pierwszych metrów strefy punktowanej.

Klasa FIGHTERS

W grupie FIGHTERS odbywają się zawody, w których zawodnicy na zasadzie „każdy z każdym” walczą o punkty, które decydują nie tylko o zwycięstwie w danej rundzie, ale przede wszystkim zasilają konto zawodnika w Klasyfikacji Generalnej. Dlaczego klasyfikacja jest tak ważna? Ponieważ zawodnicy przez cały sezon walczą o tytuł „Najlepszego Driftera w Polsce” i wartościowe nagrody.

Klasa OPEN

OPEN to grupa dla zawodników mniej doświadczonych, chcących zdobywać nowe doświadczenia i trenować obok czołowych zawodników driftingowych lub takich, którzy z różnych powodów nie chcą jeździć w bliskich parach np. bojąc się uszkodzić swój driftowóz.

Zawody na każdej rundzie przebiegają jak sesje kwalifikacyjne. Zawodnicy mają do dyspozycji 3 pojedyncze przejazdy i ich zadaniem jest zdobycie jak największej liczby punktów (od 0 do 100 pkt.). Wynikiem zawodów jest średnia z w/w trzech przejazdów. Wyniki z poszczególnych rund tworzą Klasyfikację Generalną. W drugim etapie podczas Wielkiego Finału ośmiu najlepszych zawodników klasyfikacji stanie do rywalizacji ze sobą na zasadach zawodów obowiązujących w klasie FIGHTERS (przejazdów w parach). Zwycięzcą sezonu zostanie zawodnik, który wywalczy najwyższą liczbę punktów we wspomnianym drugim etapie rywalizacji, otrzyma stałą licencję FIGHTERA i zgarnie wartościowe nagrody.

Gwarantujemy dużo jazdy, wyśmienitą zabawę i niespotykany klimat.

No cóż, nieskromnie też przyznamy, że na polskiej scenie driftingowej mamy najlepsze nagrody rzeczowe dla zwycięzców zawodów i warto walczyć o każdy punkt. Myślisz, że już było grubo? To się mylisz… zgłoś się na rundę, przyjedź i przekonaj się jak świetnie będziesz się bawił.

2020 - powstanie DTS Drift Toruń Series
26 lipca 2020 - pierwsza letnia runda zawodów DTS
15 listopada 2020 - pierwszy zimowy trening DTS Winter
2020/2021 – pierwszy zimowy sezon treningów DTS Winter
23 maja 2021 - letnia runda zawodów DTS
czerwiec/lipiec 2021 – letnie treningi driftingowe DTS
14 listopada 2021 - pierwsza runda zawodów DTS Winter
2021/2022 – drugi sezon zimowych treningów i zawodów DTS Winter
20 marca 2022 - Wielki Finał DTS Winter
2022/2023 – trzeci zimowy sezon zawodów DTS Winter